236,00 zł
Cena regularna:
295,00 zł
79,00 zł
Cena regularna:
139,00 zł
1 549,00 zł
1 530,00 zł
Cena regularna:
1 800,00 zł
352,00 zł
Cena regularna:
440,00 zł
1 030,00 zł
Cena regularna:
1 120,00 zł
544,00 zł
Cena regularna:
640,00 zł
SPRZĘGŁO ANTYHOPPINGOWE TSS APRILIA RSV4
Opis
O sprzęgłach antyhoppingowych TSS
Firma została założona w pobliżu Brno Autodrom pod koniec 1994 roku przez dwóch byłych kierowców motocyklowych Marka Moravka i Milana Horaka.
Mogli wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenia w technice motocyklowej i wyścigach. Ich pierwsze części specjalne były wysokiej jakości częściami zamiennymi do Ducati, których słabym punktem były części fabryczne. Już w przyszłym roku zostały dostarczone do zespołu WSBK DNL z Christer Lindholm. W następnym roku rozpoczął się nowy wiek sprzęgieł antyhoppingowych. Nowy wiek? A jaka jest historia?
Te systemy możemy znaleźć już w patentach sprzed II Wojny Światowej. Później - w latach siedemdziesiątych - używano Kawasaki i Hondy w niektórych swoich modelach, ale w połowie lat 90. Ducati zapoczątkował dzisiejszy boom.
Przez długi czas sprzęgło antyhoppingowe było zarezerwowane dla dwucylindrowego superbike'a, ale w ciągu ostatnich kilku lat rosnąca liczba czterocylindrowych motocyklistów o pojemności 1000 cm3 (w SBK, Formula Extreme, a nawet wyścigach klubowych) pokazała, że koncepcja sprzęgła antyhoppingowego jest również bardzo skuteczna na tych motocyklach.
Nawet nowe przepisy SSP od 2004 roku dopuszczają sprzęgło ślizgowe i nie ma dobrego kierowcy, który nie używa tych specjalnych części. Pochodzą z „małej” klasy dwusuwowej, doceniają jej funkcję osiągania szybkich czasów okrążeń.
Dlaczego potrzebujesz sprzęgła poślizgowego?
Powód jest prosty - sprzęgło antyhoppingowe zmniejsza drgania tylnego koła podczas redukcji biegów, umożliwiając lepszą stabilność podwozia podczas hamowania i wchodzenia w zakręty, zmniejszając ryzyko zderzenia i pozwalając kierowcy skrócić czasy okrążeń w wyniku lepszej przyczepności. Również nadmierne przyspieszenie silnika poprzez zmianę nieprawidłowego biegu jest prawie niemożliwe.